Je rok 2020 a význam pracovných portálov medzi uchádzačmi stále stúpa. Je to diskusia, ktorá sa tak skoro neskončí. S nárastom sociálnych médií a networkingu, je pretrvávajúci význam pracovných portálov spochybňovaný. Napriek vzostupu iných platforiem na hľadanie práce sa však pracovné portály na trhu práce ukázali ako veľmi efektívne, a tu uvidíme ako.
Všeobecné pracovné portály sú tie, kde uchádzači o prácu predložia svoj životopis aby ich mohli potenciálni zamestnávatelia nájsť a prípadne ohodnotiť. Firmy môžu tiež zverejniť pracovné ponuky a tak hľadať uchádzačov, ktorí by sa pridali do ich tímu. Príkladom je platforma Zutzu.
Tento konkrétny typ pracovného portálu je zameraný na špecifickú časť trhu alebo odbor ako je zdravotníctvo, IT a technológia, učiteľstvo, ropa a plyn alebo strojárstvo.
Sú to vyhľadávače, ktoré sa venujú zhromažďovaniu výsledkov z viacerých pracovných portálov.
Je to forma internetového fóra, kde súčasní aj bývalí zamestnanci firiem uvádzajú ich skúsenosti s prácou v danej firme.
Na takomto pracovnom portáli uchádzači podrobne opíšu svoj životopis a profil predtým, ako začnú hľadať pracovné ponuky. Príkladom je LinkedIn.
Je treba spomenúť ešte iné druhy pracovných portálov, ako pracovné veľtrhy, náborové trhy a iné.
S príchodom sociálnych médií a ich rušivými tendenciami na trhu práce, vám môžeme odpustiť, že si myslíte, že pracovné portály sa pri hľadaní zamestnania stávajú irelevantnými. Štatistiky však ukazujú, že opak je pravdou. Podľa výskumov môžeme 18% najatých pracovných miest pripísať práve pracovným portálom. Toto je určite veľmi dobrý výsledok pre kanál, o ktorom sa hovorí, že vychádza z módy. Toto je v ostrom protiklade k úbohým 3% pripisovaným sociálnym médiám. To však neznamená, že tieto dva kanály nemožno používať súčasne. Takže, pre uchádzačov o zamestnanie, stoja pracovné portály stále za to? Áno, a to je dôvod, prečo:
▪ Objavte tie najnovšie príležitosti:Keď uchádzači o prácu používajú pracovné portály, môžu objaviť tie najnovšie pracovné príležitosti, ktoré sú vhodné práve pre nich. Na pracovných portáloch sú filtre a nástroje rozšíreného vyhľadávania, ktoré vám umožnia objaviť pozíciu, pre ktorú ste vhodný kandidát. Napríklad medzinárodný pracovný portál Zutzu umožňuje uchádzačom uviesť pracovné kritériá ako miesto, plat a iné špecifické detaily na zlepšenie odporúčania zamestnaní, ktoré sa zhodujú s ich profilom.
▪ Zodpovedajúce pracovné miesta:Pri používaní pracovných portálov ako Zutzu, kandidáti na prácu nájdu voľné pracovné miesta zodpovedajúce ich profilu. Týmto spôsobom nemusíte tráviť nekonečné hodiny hľadaním ideálnej pozície.
▪ Kariérne poradenstvo:Pracovné portály riadia administrátori, ktorí dobre poznajú trh práce. Väčšina z nich sú odborníci v oblasti ľudských zdrojov a zverejňujú výborné články o najnovších trendoch v oblasti kariéry a ľudských zdrojov. Rady uvedené na týchto stránkach vám môžu pomôcť s hľadaním práce a dokonca aj v kariére keď už prácu nájdete.
▪ Možnosť aby vás našli headhunteri:Keď pri hľadaní práce používate pracovné portály, dáva vám to väčšiu šancu aby vás našli headhunteri. To znamená, že nielen vy hľadáte pracovné miesto, ale aj firmy hľadajú uchádzačov. Keďže sa stále viac firiem a headhunterov obracia na pracovné portály, aby našli vhodných kandidátov na dané funkcie v ich firmách, tak ako uchádzač zvýšite svoje šance na nájdenie vhodného zamestnania, keď sa zaregistrujete do renomovaného pracovného portálu ako je Zutzu.
Na záver možno povedať, že pracovné portály nevyjdú len tak skoro z módy. Platforma ako Zutzu mení trh a spája špičkové talenty so správnymi zamestnávateľmi. Ako uchádzač o prácu bude z vašej strany vynikajúci krok, ak využijete tieto skvelé platformy vo svoj prospech, keďže vám ponúkajú vynikajúcu príležitosť pri hľadaní zamestnania, najmä pri hľadaní zamestnania v zahraničí. Aké pracovné portály ste použili a aká je vaša osobná skúsenosť s ich službami?
Job Search Zutzu Team ZUTZU
7 mesiacov dozadu
Comments
Daan van Dijk 7 mesiacov dozaduOdpoveď
Nahlásiť obťažovanieVery true, there is so many job sites in each country but not one of them is concentrating on international market
Dodaj komentár