Pracovné pohovory sú jedným z prvých krokov k získaniu vášho vysnívaného zamestnania.Predtým ako vás zavolajú na pohovor, personalisti budú posudzovať vaše portfólio a online profil, predtým ako vás zavolajú, aby ste ukázali čo vo vás je. Každý recruiter, ktorý stojí za to, si vás vyhľadá na sociálnych sieťach a spolu s vaším životopisom v ruke si vytvorí celkom jasný obraz o tom, kto ste. Prvý dojem je dôležitý a musíte sa hneď dobre ukázať, inak zostanete na vedľajšej koľaji.
Takže, vždy keď máte na muške lukratívnu prácu, môžete si vybrať, či sa stanete hviezdou, tou talentovanou osobou, o ktorú budú mať recruiteri veľký záujem, alebo či budete len priemerný, a tak si obmedzíte svoje šance na získanie práce.
Tu uvádzame niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu zaujať HR business partnerov a vyniknúť pri hľadaní zamestnania:
Vaše vystupovanie na sociálnych médiách môže o vás veľa povedať vašim prípadným zamestnávateľom. Nemýľte sa, súčasný zamestnávatelia chcú vedieť všetko o svojich budúcich zamestnancoch. Oddelenie ľudských zdrojov sa nespolieha len na váš životopis a sprievodný list. Vedia, že na týchto dokumentoch sa budete snažiť vyzerať čo najlepšie. Takže čo urobia? Nájdu si vás na sociálnych sieťach. Prečítajú si vaše tweety, vaše príspevky na Facebooku, pozrú si videá na Instagrame. Takto dokážu spoznať vaše názory a pohľad na svet. Ste ten typ, ktorý uverejňuje obsah, ktorý možno hodnotiť ako “nevhodné v práci”? Ste typ, ktorý sa sťažuje na svojho šéfa online? Alebo možno máte veľmi kontroverzné názory. Ako uchádzač o zamestnanie, je čas aby ste si vylepšili svoje sociálne siete, a aby ste sa pred recruitermi prezentovali ako zodpovedná osoba.
K recruiterom sa dostávajú tisícky životopisov denne, najmä v špičkových firmách kde chce každý robiť. Podľa Glassdoor , dostávajú firmy v priemere asi 250 životopisov na každé voľné pracovné miesto. Iba 4 až 6 uchádzačov dostane príležitosť na pohovor a iba jeden získa prácu. Ďalšia ohromujúca štatistika od TheLadders hovorí, že recruiterom trvá v priemere 6 sekúnd prezrieť si jeden životopis. Ako vidíte, konkurencia je urputná a vy musíte urobiť niečo extra, aby ste vynikli v dave. Ukážte vlastnú iniciatívu. Zdieľajte odkaz na svoje skvelé portfólio. Možno máte osobný blog, kde píšete o svojich názoroch na trendy vo vašej oblasti. Zdieľajte ho.
Už sme spomenuli, že je na trhu veľmi veľká konkurencia. Čo to znamená pre vašu žiadosť o prácu? Znamená to, že je dosť pravdepodobné, že budete dlho čakať kým sa dozviete ako ste dopadli. Recruiteri musia vytriediť kvalitných uchádzačov od nekvalitných a to im vždy chvíľu potrvá. Pravdepodobne sa vám neozvú v sľúbenom časovom limite. A preto je potrebné, aby ste sa im ozvali vy. Je to súčasťou vlastnej iniciatívy, o ktorej sme už hovorili. Podľa Careerbuilder , sa miera odmietnutia zvýši o 37% ak sa uchádzač neozve späť. Takže, aby ste vynikli, musíte sa im ešte raz ozvať a spýtať sa na vašu žiadosť.
Nemôžete mať životopis a sprievodný list plný gramatických chýb, nesprávnych názvov firiem, a iných detailov a očakávať, že vyniknete. Áno, možno vyniknete, ale v tom nesprávnom smere. Vylepšite si vašu žiadosť pridaním tých správnych detailov, a nechajte nech sa na to ešte niekto druhý, a aj tretí pozrie. Je tiež dôležité, aby ste nepoužívali veľmi populárne slová, alebo výrazy. Sú to hlavne prídavné mená, ktoré sa používajú v každom priemernom životopise. Slová ako motivovaný, vášnivý, iniciatívny atď. Budete musieť nájsť iný spôsob, ako povedať to isté, aby ste nezneli ako klišé. Povedzte to jednoducho, nepreháňajte a vyhnite sa životopisu preplnenému zbytočnými podrobnosťami a detailmi. V životopise, ktorý má vyniknúť, je menej viac.
Na záver, vyniknúť v dave nie je počas hľadania práce také jednoduché. Ale je to možné. Zutzu dáva uchádzačom o prácu šancu upútať pozornosť potenciálnych zamestnávateľov. Teraz do toho musíte dať čo najviac a byť veľmi kreatívny. Použite pracovný portál Zutzu , a vyniknete tak pred každým personalistom a zabezpečíte si svoju vysnívanú prácu.
Job Search Zutzu Team ZUTZU
7 mesiacov dozadu
Dodaj komentár